Met Celsius kies je voor meer dan vijftien jaar ervaring in koel- en verwarmingstechnieken. Ons team bestaat uit specialisten die gepassioneerd zijn door het vak en constant up-to-date blijven met alle nieuwe ontwikkelingen en technologie.
Samen is beter dan alleen. Dat vonden Nick en Thierry ook, twee zelfstandige loodgieters, met elk een andere specialisatie in diverse koel- en verwarmingstechnieken. Hun initiële vraag aan ons: is samenwerken een goed idee? En zo ja: creëer een nieuwe identiteit die onze knowhow over duurzame binnenklimaatoplossingen in de kijker zet.
First things first: een goed gesprek met de boekhouder om de financiële en fiscale implicaties van een mogelijke fusie te bekijken. Pas toen we zeker waren dat alle neuzen in dezelfde richting wezen, kwam onze creatieve unit echt op temperatuur. Stap één: een nieuwe naam, waaruit al het overige is voortgevloeid. Gezien de expertise in koel- en verwarmingstechnieken ontstond al vlug het idee om te werken rond graden. De variatie tussen warme en koude dagen werd visueel vertaald naar een gradiënt die constant vervloeit van rood naar blauw en terug. Daarnaast moest de beeldtaal voldoende karakter uitstralen. Beide heren zijn erg herkenbaar dankzij hun stevige lijven, zware baarden en veel tattoos. Dat rauwe kantje wordt ten volle uitgespeeld in de fotografie.
Naam, logo, huisstijl, social media, werfborden, de bedrukking van bestelwagens, t-shirts en truien: voor Celsius draaiden we de kraan volledig open. Met resultaat: het bedrijf wordt niet gezien als startup, maar als een onderneming die al jaren meedraait. De speelse identiteit laat bovendien zien dat het de dingen anders wil aanpakken. Het beste voorbeeld is wellicht het speciale boekingsformulier. Via op maat gemaakte modules kan je als klant snel en gemakkelijk offertes aanvragen en afspraken inplannen in functie van specifieke diensten en timeframes.