brandingstudio

Subtil Interieur

Tijdloze interieurs met de nadruk op minimalistische eenvoud


Uitgebalanceerde branding voor interieurontwerpster

  • Brand Design
  • Value Proposition
  • Web Design
  • Web Development
Vraag

Interieurontwerpster Lien maakte onlangs de switch van werknemer naar zelfstandige. Om haar filosofie en aanpak te verduidelijk, had ze nood aan een nieuwe naam, branding en website. We kregen carte blanche, met één belangrijke kanttekening: Lien wil het ondernemerschap invullen op het ritme van haar gezin, met een uitgesproken work-life balance als kapstok.

Antwoord

De work-life balance die Lien zo belangrijk vindt, vormde mee de aanzet voor de naamgeving. Als interieurontwerpster focust ze op Scandinavisch design: genuanceerde texturen, zachte kleuren, veel wit en hout. Daarom zochten we ook in die contreien naar antwoorden. Het Zweedse begrip ‘lagom’ staat voor ‘de kunst van een leven in balans’, net wat Lien beoogt. Alles draait om evenwicht, wat ons leidde naar de naam ‘Subtil’: het nieuwe bureau creëert uitgebalanceerde interieurs waarin vorm en functionaliteit naadloos samenkomen, met een doordacht gebruik van materialen, texturen en kleuren. Bovendien is Lien een heel empathisch iemand die erg persoonlijk samenwerkt met klanten. De haakjes in het logo symboliseren hoe ze interieurs ontwerpt die de gebruikers omarmen en zo warmte en geborgenheid bieden. Het menselijke aspect krijgt ook een verlengstuk in de fotografie. Er is bewust gekozen voor woningen en ruimtes waar je op de achtergrond menselijke interactie ziet: elk interieur is een praktische plek waar elk element perfect past in het dagelijks leven van de bewoners.

Resultaat

Subtil Interieur heeft een vliegende start genomen. Er staat een merk dat perfect de filosofie en waarden van Lien uitademt. Het bureau voelt jong, toegankelijk en menselijk aan, en straalt dezelfde zin voor harmonie en detaillering uit waar Lien ook in haar werk naar streeft.