Als een kind in een speelgoedwinkel
Bertoy
Speels geluk, premium verpakt

Sinds 2000 verdeelt Bertoy speelgoed aan speciaalzaken in de Benelux en de rest van Europa. Al van in het begin selecteren zij hoogwaardige merken waar ouders met jonge kinderen gelukkig van worden. Zaakvoerders Bert en Nele geloven in de kwaliteit van hun producten. Ze kruipen in de leefwereld van jonge ouders om van Bertoy een betekenisvol merk te maken.

Logo

Speelgoed op zich bestaat al sinds mensenheugenis. Voor het logo grepen we terug naar de tijd van toen. De tijd van koningen. Of Pinocchio. De ‘B’ straalt een soort statige authenticiteit uit. Iets vorstelijks. We zagen Bertoy als een hofleverancier van speelgoed, een paleis dat onderdak geeft aan topproducten.

Een speelse toets

Huisstijl

Het logo kreeg een vervolg in de algemene look-and-feel van het merk. In alle huisstijlelementen ontwaar je de dieprode kleur en subtiele hints naar vroeger. Naast de website namen we naamkaartjes, factuurpapier, enveloppen en inpakpapier onder handen.

Een premium catalogus

De catalogus geeft een overzicht van alle producten uit het assortiment. Paginagrote sfeerbeelden introduceren telkens de merken en tonen hoe een product voortleeft in de handen van een kind. De essentie van het speelgoed wordt daardoor meteen duidelijk.

Een baken van erkenning

In november 2014 verhuisde Bertoy naar een nieuwe locatie. Tijd om het imago ook letterlijk in de spotlights te zetten. De zuil aan de ingang is Bertoy’s herkenningspunt dat ’s nachts oplicht. De koninklijk rode kers op de taart.

De website

Bertoy is een brug tussen speelgoedmerk en verkooppunt: B2B dus. Het concept van de website is dan ook toegankelijk. Overzichtelijk. Wie kan hier terecht? Waarvoor kan je hier terecht? De website presenteert de merken met sprekende foto’s en geeft een overzicht van de verschillende dealers per land en regio.

“Vandaag spring je er als onderneming alleen uit als je investeert in je imago en uitstraling. maneuver vertaalt onze visie perfect. Zij begrijpen waar we heen willen en hoe we willen overkomen. En vooral: ze nemen tijd voor je. Dat vinden we héél belangrijk. Je bent geen nummer dat op het einde van de rit de rekening gepresenteerd krijgt. Ze leven zich volledig in je merk in.”
— Bert en Nele, zaakvoerders Bertoy

Work

Vanuit een passie voor communicatie en multimedia zorgen wij voor een grotere beleving rond uw diensten en producten. Laat u inspireren door ons werk en sleep mensen mee in uw eigen verhaal.

Interesse?

U wil mensen verbazen? Ze trots vertellen hoe uw merk hen helpt?
Dan laadt maneuver de denktank zodat uw boodschap vlot tot bij uw doelgroep geraakt. Om het u gemakkelijk te maken, is er onze projectplanner. Zo ingevuld, zo klaar.

Wil je meer zien?

Bekijk extra werk op ons Behance profiel.