Loading
Expedities vol natuurfotografie
Starling
In de greep van de natuur

Starling biedt natuur- en fotografiereizen, expedities en workshops aan over de hele wereld. Het is niet zomaar de zoveelste reisorganisatie, maar de droom van verschillende natuur- en fotografiegidsen die vanuit hun passie hun eigen ding willen doen. Zonder kantoor als uitvalbasis maar wel met een eigen website als houvast, is Starling een uitzonderlijk project. Na meer dan een jaar voorbereiding kwam David ‘Billy’ Herman naar ons met zijn idee. Concreet was er niks. Geen naam. Geen logo. Geen specifiek adres. We startten van scratch. Een uitdaging. Het hele project stond of viel met de visuele expressie van het merk en de website.

Starling Logo
Achter de spreeuw

Logo

Het logo van Starling is speciaal. De naam op zich klinkt internationaal. Je moet al je stinkende best doen om die fout te schrijven of uit te spreken. De basiskleuren van het logo zelf zijn aards en warm. Het vogel-symbool ís Starling. Maar verder ligt er niets vast. Alleen de vorm is eeuwig, de invulling telkens anders. Achterliggende gedachte zijn de veranderde hemel en landschappen die de natuur zo eigenwijs en interessant maken.


Huisstijl

Voor Starling werkten we de volledige huisstijl uit. Van naamkaartjes tot beursstanden en jassen. Geen detail bleef onaangeroerd. We wilden dat Starling als merk een afspiegeling zou zijn van de schoonheid van de natuur.

Website

De website is een complex platform dat vooral via beelden spreekt. Essentieel was de ontelbare diensten, foto’s, video’s en projecten in een overzichtelijk geheel te gieten. Geïnteresseerden kunnen namelijk enkel op de website terecht. Alleen online kan je reserveren. Daarom ontwikkelden we de website met Drupal. Starling voegt zelf de reizen en workshops toe, beheert de reservaties op eigen houtje en blogt naar hartenlust over zijn meest meeslepende trips.

“Wekelijks krijgen we positieve reacties over de website. Grappig misschien dat het vooral onze concurrenten zijn die er zich de ogen op blind staren. Zonder maneuver was Starling er niet. Toch niet in deze gedaante. Wij worden beschouwd als één van de grotere spelers in de branche. En dat is mede dankzij maneuver. Mede dankzij hen zijn we wie we zijn.”
— David ‘Billy’ Herman, founding father van Starling

Work

Vanuit een passie voor communicatie en multimedia zorgen wij voor een grotere beleving rond uw diensten en producten. Laat u inspireren door ons werk en sleep mensen mee in uw eigen verhaal.

Interesse?

U wil mensen verbazen? Ze trots vertellen hoe uw merk hen helpt?
Dan laadt maneuver de denktank zodat uw boodschap vlot tot bij uw doelgroep geraakt. Om het u gemakkelijk te maken, is er onze projectplanner. Zo ingevuld, zo klaar.

Wil je meer zien?

Bekijk extra werk op ons Behance profiel.