Blitz is een frisse en ambitieuze Belgische startup. Het bedrijf ontwikkelt elektrische laadpalen met een hoogwaardig, minimalistisch design. Onze uitdaging: een doorgedreven branding ontwikkelen als motor van een sterke digitale merkbeleving.
Blitz is een frisse en ambitieuze Belgische startup. Het bedrijf ontwikkelt elektrische laadpalen met een hoogwaardig, minimalistisch design. Onze uitdaging: een doorgedreven branding ontwikkelen als motor van een sterke digitale merkbeleving.
Duurzame mobiliteit is vandaag een belangrijk thema. Bijgevolg is er een groeiende vraag naar laadpalen. Blitz vult die vraag in, maar biedt ook iets extra’s: hun oplossingen onderscheiden zich qua design, zijn volledig personaliseerbaar en handig te monitoren via een app. Drie enorme wapens die anders ingezet worden voor verschillende doelgroepen.
Een belangrijke focus van de merkstrategie lag daarom op het aantrekken en inspireren van nieuwe klanten: particulieren, bedrijven, openbare parkings en installateurs. We zetten Blitz neer als een digitaal georiënteerd, dynamisch designmerk. Product en merk vormen één entiteit, versterkt door een minimalistische esthetiek. De laadpalen zijn instant herkenbaar, waardoor ze sneller erkenning krijgen in een snel evoluerende markt. Een uitgepuurde website toont het product in al zijn facetten, spreekt verschillende gebruikers aan en zoomt in op de mogelijkheden tot personalisatie.
”Product en merk vormen één entiteit, versterkt door een minimalistische esthetiek
In korte tijd is Blitz van nul gegroeid tot een lokaal hightech designmerk met de ambitie om zich ook buiten onze landsgrenzen te vestigen. Na België komen Nederland, Duitsland en Frankrijk. Het bedrijf ziet zijn klantenbestand groeien, aangedreven door de website en de digitale strategie die errond gebouwd is. Vooral de 3D-planner waarmee consumenten snel en eenvoudig een laadpaal op maat kunnen samenstellen is een gigantisch succes.