digitalbrandingstudio

Strides

Digitaal gameplan
voor interactief spelconcept


Strides is een spelgebaseerde leerervaring voor uw team, die spelenderwijs bruikbare inzichten genereert over de prestaties van uw team. Wij zijn de eerste op de markt die unieke, onbevooroordeelde inzichten verschaffen in de ecologie van een team door niets anders te gebruiken dan gegevens uit onze op maat gemaakte videogames.

  • Brand Design
  • Value Proposition
Vraag

Als we jonge ondernemers met een ambitieus idee over de vloer krijgen, dan luisteren we. In dit geval wilde men een creatief spelconcept lanceren dat bedrijfsteams beter leert samen te werken. Aan ons om dat gameplan tot leven te wekken en een dynamisch, digitaal merk neer te zetten. Van naam tot identiteit en website.

Aanpak

De ontwikkeling van een sterk merk begint bij een sterke naam. Uit een shortlist kwam Strides als winnaar tevoorschijn. De reden? Omdat het een mooie tegenstelling in zich draagt. De naam is een verhaspeling van strijden: je speelt het spel niet tegen, maar mét elkaar. Daarnaast staat ‘stride’ in het Engels voor ‘a step or stage in progress towards an aim’: je zet een bewuste stap richting een concreet doel. In dit geval is dat doel een beter team.

Vanuit de naam hebben we vervolgens een hybride beeldtaal gecreëerd die veel passie en positivisme uitstraalt. Dat komt ook terug in de dynamische digitale beleving van de website: als je de website bezoekt, lijkt het alsof het spel al begonnen is.

Vanuit de naam hebben we vervolgens een hybride beeldtaal gecreëerd die veel passie en positivisme uitstraalt.
Resultaat

Strides is een succes. Kleine en grote teams vinden gemakkelijk hun weg naar de vestiging in Antwerpen. De website is een plek die digitaal en tastbaar is. Speels en innovatief. Een helder merk dat recht op zijn doel afstevent.


Meer cases

Alle cases